Autógumi választásnál a biztonság legyen az első :
1.Ellenőrizze, hogy a megvásárolandó téli gumiabroncs megfelelő a gépjárművére, vagyis azonos a keréktárcsa méretével.
2.Soha ne szereltessen sérült keréktárcsára gumiabroncsot.
3.Minden alkalommal új szelep használatos főleg mert a téli gumi a hideg miatt túlterhelésnek van kitéve.
4.A gumiabroncs gyártója csak szakszervizben ajánlja a téli gumiabroncs szerelését. Az autógumi szakszervíz egy igényes műhely, a garancia pedig fő szempont. Óvakodjon a kókler, százforintos műhelyektől.
6.Felszerelés után el kell végezni a téli gumiabroncs centrírozását megfelelő felszereléssel.
7.Időnként ellenőrizzük a gumiabroncsokban a légnyomást, reggel, indulás előtt.
9.Minden megtett 10.000 km után ellenőriztesse szakszervizben a gumiabroncs centrírozását. A használat közben az autógumi deformálódik, a centírozás pedig ennek a deformitásnak nem tud megfelelni. Esetenként az újra centírozás, a kormány vibrációt is megszünteti.
A gumiabroncs használata és közlekedés biztonság betartása az ön érdekében:
Különösen veszélyes olyan téli autógumival közlekedni, amelynek keréknyomása a megadott gyári érték alatt van. A lapos autógumi irányíthatósága csökken és növekszik használat közben a téli gumiabroncsok hőfoka. Téves nézet, hogy a lapos téli gumi biztonságosabb. A téli hőmérséklet hatására egyébként is csökken a téli gumiabroncs légnyomása, lévén a hidegben a levegő gázként kisebb kiterjedést igényel.
Alapszabály, hogy a tengelyenként megegyező gumiabroncsokban a nyomás egyforma kell, hogy legyen. Ügyeljünk arra, hogy a téli gumiabroncsokat soha ne terheljük túl, mert ezáltal rohamosan csökken az élettartama. Szemlélve a futófelületet minden gumiabroncsnál valamelyik vájatban találhatunk egy jelzést, amely magassága 1,6 mm (koptatási figyelmeztető). Amennyiben a téli gumiabroncs a használat során elkopik a figyelmeztetőig, a téli gumiabroncsot le kell cserélni, mert ettől a ponttól az ilyen abroncs nem alkalmas biztonságos használatra. |